collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Heureka!

Kategori: Allmänt

Gårdagskvällen fortsatte i bra och positiv anda. Barnet, som jag var öööövertygad om skulle bli trött och grinig så fort sambon klev utanför dörren för att spela innebandy, var på strålande humör. Han åt middag utan gnäll, klämde ut en liten kabel, skrattade så han kiknade på skötbordet när jag sjöng om hela Familjen Haj och killade honom på magen, och det absolut bästa av allt - jag fick i honom en hel dl välling när det närmade sig läggdags!
Och barnet somnade i sin spjälsäng!

Nu törs jag med andra ord inte hoppas på några liknande mirakel idag, för sådant där brukar vara sällsynta engångsföreteelser. Man blir bara besviken när förhoppningarna stiger :-p
Idag satsar vi i stället på att försöka ta oss ur huset när sambon åkt till jobbet i eftermiddag, även om det bara blir en tur till mataffären. Alla utflykter är bra utflykter, tycker åtminstone barnet. Aktivering och frisk luft is the shit.
Eller så tar vi en tur mot Edsbro och kollar om morfar är hemma. Är han inte det tar vi en promenix på byn och ser om vi ser någon vi känner.
Eller så gör vi något helt annat. En tripp till Thuns kanske?

Fast vet ni vad? Eftersom jag är så inkörd på att åka hemifrån, så kommer ju barnet såklart sova middag i typ 3h, och så blir det ingen tripp någonstans över huvud taget ;)


Straxt före kvällsbad i fredags. Mammas och pappas Michelingubbe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: