collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Fröken Fåfänga

Kategori: Allmänt

Till slut kom hon. Det gick inte att hålla emot längre. Nu sitter hon här, framför datorn, med verkande hårfärg på huvudet samtidigt som den plommonspäckade fläskkarrén står och gottar sig i ugnen.

Ungefär halvvägs in i graviditeten upptäckte jag dem nämligen. De första gråa håren. För det var en 2-3 stycken.
Hur länge hade de suttit där?
Det måste vara något hormonellt, tänkte(HOPPADES ÖNSKADE SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA) jag. Det är nog vanligt under gravditet. Det försvinner nog efter förlossningen. Det gör det nog. Jo men det gör det nog. Det MÅSTE det göra, jag är för fan bara 31 år ung(gammal?)!
Men nä. Dryga 6 månader senare finns de fortfarande kvar, fast är nu ännu fler än 2-3 stycken. Fan.

Jag har alltid haft inställningen att man ska åldras med naturlig värdighet. Inte försöka dölja sin ålder under hårfärg, make-up och eventuella kirurgiska ingrepp.
Menne...joråsåatte... 31 år ung(gammal??) känner jag trots allt att jag inte är riktigt redo att åldras naturligt än. Jag hade ju planerat att de grå hårstråna inte skulle dyka upp förrän jag hunnit fylla 40 i alla fall. Men de planerna tyckte väl Fru Karma var för mycket begärt, antar jag.

Så nu sitter jag här och väntar på att de sista 5 minuterna av verkningstiden ska vara över så att jag får gå och skölja ur skiten, för nu börjar det där kliandet i hårbotten sätta in. Och jag hoppas verkligen att fröken Pernilla "Nutrisse-h*ran" Wahlgren inte ljuger i reklamen angående täckandet av gråa hår, för då ska jag personligen spöa upp henne.
Har jag nämnt att jag har väldgt svårt för Pernilla Wahlgren?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: