collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Från Bra till Anus

Kategori: Allmänt

Nej, detta handlar inte om bajs, för en gångs skull. Det är snarare bara ett konstaterande av det faktum att gårdagens otroligt bra och positiva flyt tyvärr vände natten till idag.
Barnet har sovit dåligt, främst pga täppt näsa. Och med täppt näsa är det inget vidare lätt att snutta på en napp. Eller på en tutte heller för den delen. Och vaknar man och irriteras av snorig näsa, och inte heller kan snutta napp/tutte, så blir det plötsligt förbaskat jobbigt att vara bebis.
Det har sparkats, vridits och vänts, och såklart gnällts en hel del inatt. Vilket resulterat i att den stackars mammam inte kunnat ligga bra med sin bråkiga rygg, och därav inte kunnat sova som folk. Jag har knappt sovit alls, faktiskt. Och blir man dessutom sparkad i magen, på knäna, på ryggen eller vilken del av kroppen som nu legat närmast barnets fötter, så blir det Ännu svårare att sova.

När barnet började vakna för dagen, och därmed även väckte mig IGEN, så var jag på allt annat än bra humör. Kom på mig själv att i stort sett fräsa till åt ungen när han låg och sprattlade och sparkade mig i sidan och nöp mig i skinnet på undersidan av överarmen(AJ). Och jag får så dåligt samvete när jag låter mitt dåliga humör tas ut över honom. Han kan ju inte hjälpa att han är förkyld och har svårt att sova.
Sambon som märkte att jag inte var på topp klev upp och tog barnet med sig och lämnade mig bakom igendragen sovrumsdörr så att jag skulle få en chans att lägga mig på spikmattan och kanske somna om en stund. FAST han är trött och ska iväg och jobba i eftermiddag. Älskade karl, jag hoppas du vet hur mycket jag älskar dig.

Så mycket sova blev det tyvärr inte då barnet inte var på superhumör borta i vardagsrummet. Pappa försökte peta i honom gröt, men det var barnet inte alls sugen på. Han var lite smygfebrig och gnällig. Så pappa lade sig med honom i soffan så jag kunde äta frukost, och då somnade barnet en stund. Det gjorde nästan pappa också ;)


Nu har pappa åkt till jobbet, och vi ska försöka komma iväg till Rimbo en sväng för att handla det vi aldrig orkade åka och handla igår. Dessutom är Näsfrida:n nästan slut här hemma så vi behöver gå till apoteket och bunkra lite.
Dessutom är det så otroligt fint väder idag. 5 plusgrader och strålande sol som faktiskt värmer i ansiktet, så det vore en ren skam att inte ta sig ut åtminstone en liten stund. Frisk luft är ju bara nyttigt. Den stora frågan är bara När vi ska åka. Försöka få i barnet lite mat först? Eller kanske sova en skvätt till? Men då kanske han sover bort hela eftermiddagen så solen hinner börja gå ner innan vi kommer iväg... hmm.
Ska suga på den en stund. Men först ska jag BAJSA! ;-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: