collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Attjo attjo attjo prosit!

Kategori: Allmänt

Nu framåt kvällningen har det börjat nysas en extra massa från barnet, och det rinner snor till och från. Och barnet blir förstås asförbannad varje gång jag ska dit och torka, då det är det värsta som finns. Jag försöker låta honom vara ifred, men någon gång ibland Måste man dit och torka, för efter ett tag kan man liksom pilla bort stora torkade snorflagor från kinderna på honom som han smetat ut när han stått och gnuggat sig om näsan och ögonen.
Ena ögat är lite rinnigt på honom också. Stackars unge. Jag törs knappt tänka på hur natten kommer bli. Kommer det över huvud taget vara någon idé att försöka lägga honom i sin egen säng? Knappast va. Och möjligheten att höja huvudänden för honom är liksom rätt begränsad när han ligger i min säng.
Jag har i alla fall preppat nattduksbordet med en uppsättning näsdroppar som jag köpte på apoteket idag. Jag tror att det kan vara lättare att försöka droppa dem i näsan på honom när han sover, än vad det var att försöka tuta i nässpray på honom när han vaknade inatt. Han blev asförbannad och vääääägrade vara stilla.

Vi har en sådan där nässug också, men få honom att hålla huvudet stilla samtidigt som man ska försöka hinna suga är liksom halvt omöjligt.
Har ni några bra tips för att lyckas ta sig igenom en snorig natt på humanaste sätt och samtidigt lyckas få till lite sömn för både barnet och föräldrarna? Alla tips tas tacksamt emot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: