collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Skön paus

Kategori: Allmänt

Min lilla utflykt idag blev lite längre än jag planerat, men det var bara skönt. På jobbet var det kaos som vanligt och ingen ordning eller struktur på någonting, så nu fasar jag Ännu mer för att gå tillbaka och jobba. Men det är bara att bita ihop och gilla läget.
Efter att ha pratat lite med en och annan arbetskamrat, åkte jag upp till en annan arbetskamrat som är sjukskriven och åt min medhavda lunchlåda där och pratade lite. Han ska gå i pension i maj, vilket han verkligen behöver, och man både såg och hörde på honom hur mycket han ser fram emot det, så jag är så himla glad för hans skull.
Efter att ha suttit och pratat bort säkert 1,5h med honom, begav jag mig vidare till nästa arbetskamrat som har lite semester, och blev bjuden på kaffe och glass. Honom saknar jag verkligen nu när man är hemma, det är han samt killen som går i pension som gör att det är roligt att gå till jobbet. Det Enda roliga med att gå till jobbet, i stort sett. Och så folket man möter ute på postrundan förstås. Men allt annat runtomkring skulle jag gärna klara mig utan.

Jag nämnde ju förresten att sambon trott sig se något suspekt i barnets mun häromdagen? I morse såg jag det också. Nu är vänster framtand i överkäken på gång, så det kinkiga humöret fick sin förklaring. Förhoppningsvis snabbar den sig med framsprickningen så att han inte behöver vara besvärad av den så länge. För nu har han ju börjat bli lite anti att äta igen, och nu beror det ju såklart på tanden och inte den tidigare sjukdomen. Han börjar bli stor, vår lilla fis!

Idag har för övrigt barnets "schema" blivit helt urkajkat. Jag var ju dum nog att inte väcka honom i morse, bara för att han och hans pappa var så söta där i sängen, så han vaknade inte förrän vid 09:00, så förmiddagsvilan blev sen(han tog ju typ 1h att söva också), och eftermiddagsvilan har nu hamnat Efter middagen... så brutalt tokigt. Men nu ska han ändock få sova ngn halvtimme, sedan väcks han. Och då lär han vara übergrinig pga trötthet. Men vi får väl ställa till med lattjolajban så det står härliga till här så att han hålls vaken till "rätt" läggningstid. Allt är tillåtet i krig och kärlek. Eller något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: