collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Såklart

Kategori: Sova sova sova säng säng säng

Det är lite farligt, det där att redogöra för bra läggningar och nätter, för då går det liksom plötsligt helt åt fanders igen.
Igår kväll hamnade barnet i min säng redan före 22:30, då han vaknade hysterisk och skrek som en stucken gris. Såklart. Bara för att själva läggningen gick som en dans liksom. Jag har ingen aning om vad det kan ha handlat om inatt, men det var inte en klassisk ilsken protest, utan han var helt utom sig och fullkomligt vråålade. Och eftersom sambon låg i rummet bredvid och ska kliva upp 04:15 så kände jag inte att det riktigt var läge att försöka ta tag i saken, så han fick komma över till min säng, och där blev han kvar.
Jag testade i och för sig först att ge tutte sittande i sängen, och ungen snuttade knappt, bara tog den i munnen, varpå jag testade att lägga tillbaka honom i sin säng igen, men han började åter vråla redan innan han nuddade madrassen. Det var liksom lönlöst.

Såatte... nu vette f-n om jag törs redogöra för fler nätter igen. Det skiter sig ju bara efteråt :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: