collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Påsk

Kategori: Allmänt

Vi är inte sådär jättemycket för att pynta hela huset inför jul och påsk och sådant. Inte för att vi inte gillar pynt och traditioner, men för att det är så drygt att plocka undan allt sedan :-p
Vi pyntar hellre lite, med måtta. Så blir det inte så plottrigt heller. För en del överdriver det där med pynt till helt nya höjder tycker jag, och lämnar inte en kvadratmillimeter fri.
Påskpynt äger vi knappt något heller, vilket känns väldigt skönt, för det lär dyka upp X antal flirtkule-kycklingar och målade ägg från barnets inför-påsk-pyssel på dagis och i skolan de kommande åren i alla fall, så vi spar lite ytrymme för det ;)
Men vi är ju inte heelt fria från påskpynt. Vi har några få saker(allt är mitt från början).


Denna t.ex har jag själv gjort ngn gång under grundskolan.


Denna har jag fått av mamma. Den har en kompis också, men han
har tyvärr blivit halshuggen


Det här ägget betyder mkt. Det gjorde en vän till mig för massa år
sedan.


Den här tuppen förmodar jag skulle få stämpeln "shabby chic"(är
så brutalt trött på det uttrycket), och den har jag köpt själv på
typ ICA Maxi tror jag.


Har ingen aing om varifrån jag fått den här tuppen. Den ska nog
agera äggkopp egentligen, men får stå tom i år.


Häxan i taket har jag fått av mamma och pappa


Denna häxa har min mamma gjort. Och bakifrån...


... ser den ut såhär ;)


Påskliljor är iaf obligatoriskt. I år fick de sällskap av fjäderfän.


Kycklingfotsorange napp i barnet. Räknas väl som påskpynt? :-p



Jag är liite ledsen att jag i år helt glömde bort att plocka björkris att sätta lite fjädrar i. Men jag har å andra sidan glömt köpa fjädrar också. Och så är jag pollenkänslig, så det var kanske lika bra ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: