collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Ny säng m biltvätt på köpet

Kategori: Allmänt

Idag styrde vi kosan mot Öster Edinge och barnets morbror med familj. De hade en växasäng till kanonpris som vi bara var tvugna att tinga, och så skulle vi få fika när vi ändå var där, och det är alltid trevligt ;) 
Det är ju låångt kvar tills barnet faktiskt ska ligga i den, men det är skönt att ha den fixad i förväg. Nackdelen är att den får stå och ta upp plats bland all annan bråte tills den ska användas, men just en sådan sak får gärna ta lite plats ett tag.

Morbror stod och tvättade deras bilar när vi kom, och jag tyckte han kunde fortsätta med min när han var klar. Detta var ju såklart ett skämt från min sida, men tro på f-n om han inte tvättade bilen åt mig i alla fall...
Han hade bara tänkt spola av den först, men när han såg att alla små kanter och lister och hjulhus var fulla med typ en hel skog, och att den var full med svarta asfaltsprickar, så blev han "tvungen" att göra mer än bara spola av. "-Det är ju katastrof vad skitig den är!". Jag fick näst intill en utskällning för att jag inte tar bättre hand om den :-p
Men just tvätta bilen har inte varit högprioriterat här hemma när man har en unge att ta hand om. Och sambon väljer ju främst att tvätta "finbilen" före Peggy ;-p

Men min bror har rätt, jag sköter inte om den ordentligt. Det har bara inte riktigt funnits tid. Och nu måste jag prioritera bromsbyte på den inför besiktningen i juni, annars kommer jag garanterat åka på en 2:a. Och det bromsbytet har jag för övrigt tänkt att brorsan ska få hjälpa mig med, då han kan sådant :-p
Ska se om det går att muta med typ en platta bärs och sällskap åt hans ungar eller något medan han fixar. Och så ska jag flirta lite extra och se om han kan tänka sig att meka på extraljus på den också, då helljusen är usla på den där bilen. Vi har trots allt ett par som ligger och skräpar sedan jag mosade sambons förra Saab i ett dike. Ehum.

Kommentarer

  • Ida bj säger:

    Aaah jag vet! Fjärrkontrollen envisas med att ramla ner där!! Ska slipa till det med maskin i sommar, lacka det igen och lägga på en glasskiva! Så var planen från början men jag vart latare och latare...

    2012-04-16 | 06:08:59
  • Jennie säger:

    Bild på växasängen! Oki? :)

    2012-04-16 | 10:24:13
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Hanna säger:

    Jennie, vi tog aldrig någon bild på den innan vi kilade in den i förrådet, så tyvärr kommer nog ingen bild tas förrän den faktiskt ska fram på riktigt(om vi inte får för oss att vårrensa förrådet framöver, då kanske den flyttas ut under tiden, och då ska jag försöka komma ihåg att ta bild).

    Dock ska jag höra med svägerskan om hon har kvar den bild hon använde när hon annonserade ut den :)

    2012-04-16 | 11:26:19
    Bloggadress: http://collinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: