collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Åka bil bil bil...

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna sammanfatta den här dagen så. Åtminstone om man frågar barnet, skulle jag tro.
Först åkte vi till Rimbo för en stund på Kyrkis(Rimbo församlings svar på öppna förskolan, typ), och jag lyckades t.o.m dra med mig sambon dit. Vilket jag nog inte lär lyckas med igen. Det var baaara tjejer där, och det pratades bl.a om förlossningar och klädshopping, så han kände sig nog inte så bekväm med situationen :-p Men jag är evigt tacksam att han följde med, Jag kände mig lite bekvämare då. 

Barnet då? Jodå, vi hade förväntat oss en skrämd gråtande unge, men han gav inte ifrån sig ett pip, i stort sett. Inte ens när en lite äldre pojke kröp fram och ryckte Linus leksak ur handen på honom och började leka med den. Linus försökte ta tillbaka den, men den större ungen var starkare :-p
Kommer jag åka dit igen? Tjaa, jag vet inte. För Linus skull kanske, men inte för min egen. Jag är ju sådär lite "svår" av mig och har svårt att klaffa med folk. Inte för att jag inte gillar folk, men för att jag är rätt dålig på att prata med folk rent allmänt, framför allt när det känns lite krystat, så att säga. Men man vet aldrig, efter ett besök eller två kanske man är fast i stället ;)

Efter en knapp timme på Kyrkis var det dags att bege sig vidare ner till BVC för lite "olycksfallsinfo" och det sedvanliga mätandet och vägandet. Ungen är nu 73cm lång och väger 10.450g.
Sedan bar det hemåt för att stoppa lite mellanmål i jättetrött unge och söva honom en stund innan det åter var dags att hoppa in i bilen, för att dra till Täby och hämta hem nya bilen. På vägen hem stannade vi till på Donken för att barnet skulle få sin middag i vettig tid, och för att vi själva skulle få något i oss. Sedan in i bilen igen och åka hem. Mycket åka bil blev det, och Linus ruttnar ju på det till slut. Somnar han inte, så börjar han gnälla i stället och slänga sina grejer omkring sig så allt hamnar utom räckhåll för den stackars föraren(jag).

Nu är sambon iväg och lämnar Saaben till svärfar för att skriva över bilen på honom, sedan är den officiellt inte vårt ansvar längre. Det kommer kännas konstigt att inte möta den ute på uppfarten längre. Men mycket trevligt att möta den nya snygga bilen i stället :)


Den stackars Saaben blev förvisad att stå på gatan, för att lämna
plats åt den nya stjärnan. Bye bye Saaben, jag kommer trots
allt sakna dig!



Välkommen hem Passaten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: